Mis Group istihdam yaratmaya yöneldi

2011 yılında Rander güvenlik alarm merkezi ve güvenlik kameraları ile güvenlik sektöründeki hizmet yelpazesini genişleten Mis Group, 2012 yılında personel sayısını yüzde 35 arttırmayı öngörüyor. Mis Group CEO’su Cevat Turan ile temizlik ve güvenlik sektörünü masaya yatırdık. 

Mis Group 2012 yılına nasıl girdi? 
2011’de Ranger alarm merkezimizi hayata geçirdik. Kendi ürünlerimizi piyasaya sürdük. Kamerada da kendi markamızı kullandık. 2012 yılına da gerek satış departmanında, gerekse içimizdeki profesyonel anlamda hazırlıklı girdik. 1 Ocak’tan itibaren gerçekten %35′ lere varan bir büyüme ile 2012’ye giriyoruz. Zaten hedefimiz de buydu. Ocak ve şubat ayının başında portföyümüze yeni katılımını beklediğimiz müşterilerimiz var. Bu dönemde satış ve pazarlama kadrolarımızı yeniden organize ettik. Şirketlerimizin içinden bağımsızlaştırdık. Şimdi bu birim ayrı bir şirket gibi çalışıyor.

2012’de istihdamınızı ne kadar arttırmayı planlıyorsunuz?
2012’ye girerken % 35 artacak. Şu anda kontratlarını yaptığımız işler bunu gösteriyor.

Temizlik sektörü mü, güvenlik sektörü mü sizin için daha fizibl?
Güvenlik ve temizlik sektörü ile ilgili karlılıklar farklı değil. Temizlik sektöründe daha fazla makina ve buna bağlı yatırımlar var. Amortisman değerlerinin yükü daha fazla. Güvenlikte daha az. Karlılık oranları, güvenliğin kalifikasyon bakımından daha nicelikli olduğu için yüksekti. Şimdi bu zamanda rekabetten dolayı aşağı yukarı eşitlenmiş durumda. Elektrik sektöründeki kar marjı, ürün satışı daha yüksek onunla kıyaslarsak…

Grup olmanın sinerjisi var mı?
Kuşkusuz var. Biz tesis yönetimi konusunda, akıllı binaların, AVM’lerin ya da bir tesisin ihtiyaç duyabileceği birçok hizmeti kendi içinde ihtisaslaşarak, ayrı şirketlerde yatay ve dikey örgütlenmesiyle oluşturan bir şirketler topluluğuyuz. İlaçlama, peyzaj da temizlik şirketi de güvenlik de bünyemizde ayrı şirketler. Elektronik ve güvenlik birbirini destekliyor. Alarm merkezi, bina ve tesis yönetimi olarak tümüne bakılınca akıllı binanın ihtiyaç duyabileceği tüm ihtiyaçları karşılayabiliyoruz. Amacımız baştan beri buydu. Bu bize hem rekabet avantajı getirdi, hem de müşterilerimizin tek bir çatı altında toplanmasına olanak sağladı.

Alarm merkezinin katma değeri ne oldu?
Grup açısından yeni bir konsept. Kurumsal çalışan bir müşteri portföyümüz var.  Bu kurumlara hizmet verirken son kullanıcıya kadar gidiyoruz. Yani evlere ve işletmelere kadar girmeye başladık.

Bu size nasıl bir açılım sağlayacak?
Markalaşma açılımı sağlayacak. Uzmanlık alanımızın güvenlik sektörü olduğunu ve 24 yıllık deneyimimizi alarm kullanıcılarımıza sunacağız. Hizmetlerimizin ve ürünlerimizin çeşitliliği birbirini destekleyecek.

Son ekonomik gelişmeler ışığında sektörü değerlendirir misiniz?
Türkiye’nin ya da dış ülkelerde metalara yönelik satışlarda, sanayi alanlarındaki daralmaların olduğu her dönemde hizmet sektörünün göreceli olarak büyüdüğüne tanık oluyoruz. Hizmet sektörü göreceli ve cirosal anlamda büyüyor ama karlılıkları düşüyor. Kriz çok az karlılıkla ya da sadece cirosal anlamda çalışan temizlik şirketlerini perişan edecek. Zaten şu anda bile bazı şirketlerin SSK ve vergi borçları ile cebelleştiğini; yönetimdeki bazı önemli unsurlarını kaybetmeye başladıklarını ve dağılma süreçlerine girdiklerini görüyoruz. Bu şirketler karlılığı gözetmeden agresif büyümeyi hedefleyen şirketlerdi. 2012’de finansal ve organizasyonel gücü elinde bulunduran şirketler pazardan daha fazla pay alacak.

Şirket evlilikleri ve ayrılıklarına sık sık tanık oluyoruz. Sizin önünüzde böyle bir şey var mı? 
Şirket evliliklerini daha çok yerli şirketler boğazlarına kadar SSK ve vergi borçlarına batmadan ve başka çıkış yolu bulamadıklarında oluyor. Oysa şirketlerin en karlı olduğu zamanlar, sermayeye veya satışa dönüşmesi için en iyi zamanlarıdır.
Önümüzdeki süreçlerde ise iradi birleşmelerden çok, mecburi birleşmelerin, küçük çaplı satın almalarının olacağını düşünüyorum. Bu da sektördeki taşları yerlerinden oynatmaz. Yabancı sermayeye hiçbir zaman kapılarımızı kapatmadık. Her zaman iş birliği yapabileceğimizi söyledik. Kendi felsefemize göre hem bize, hem de Türkiye’ye katma değer katabileceğini düşündüğümüz bir partnerle masaya oturmuş değiliz. Ama her zaman olabilir. Sonuç olarak şirketler büyürler, yaşarlar. Kimin ortaklıkları yok ki? Küresel dünyada paranın bu kadar çok dolaştığı, sermayenin taşraya kadar dünyanın her tarafına gittiği zamanda, küresel güçlerle iş birliği yapmam demek dönemi ve zamanı yok saymaktır.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Birlik ve beraberlik içinde olmasını temenni ederim. Mantıksız rekabetten çok, ayakları yere basan işler yapılmalı. Sektör kendi doğal dönüşümünü kendisi sağlıyor. Hiçbir zaman umutsuz olmadım. İyi olan kazanacak. En büyük değil, en iyi ve en kaliteli olanı hedefliyoruz. En likit kalan şirket olmak istiyoruz. Bunu yaparken de etik değerlerimizden, ahlaki değerlerimizden ve centilmenlik anlayışımızdan taviz vermeden bunu yapmaya çalışıyoruz. Sektör bir arada ve dayanışma içinde olmalı. Sektör dostluklarla ikili ilişkilerle geliştirilmeye devam edilmeli. Küçük ve bencil hesaplardan kaçınmakta yarar var. Her bir iş adamı, bu sektörle ilgili sorumlulukları konusunda elini taşın altına koymaktan kaçınmamalı diye düşünüyorum.

Röportaj ve fotoğraf: Mürsel Sezen  

 

Haber Yayın Tarihi: 19.01.2012
Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak, hizmet talebinde bulunmak için bize ulaşın.

Mis Grup Tesis Yönetim ve Güvenlik Hizmetleri ile İletişime Geçin